2009. március 18., szerda

Kombinált-teszt

13. hét

Nagyképűsködöm itt a negyedik gyerekemmel, de tessék, alig múlt el az első harmad, máris összefutottam egy szóval, amit nem ismerek, és persze a vizsgálatot sem tudtam mi. Persze lehet, hogy 4 évvel ezelőtt is volt már ez a teszt, de nekem kimaradt. Most is csak azért lelkesedtem, mert ez egy vérvétel (nem éhgyomorra) és van egy párja négy hét múlva. Ez a kettő együtt pedig kiváltja az AFP nevű vizsgálatot, amit nem kedvelek különösebben. Ennek az az oka, hogy háromból két gyerekemnél is rossz eredménye volt. Így aztán nem bánom, hogy most megúszom és helyette inkább két vérvételt is bevállalok. Kaptam egy érdekes kis füzetet, és abban olvastam, hogy ez a vizsgálat 83%-os biztonsággal szűri ki a rendellenességeket (Down-kór), az AFP mindössze 47,1%-os találati aránnyal.
Jó-jó, minden szentnek maga felé hajlik a keze, a kiadvány sincs kőbe vésve, de nyilván nem véletlen, hogy sok országban már nem is csinálnak AFP tesztet.
Súlyos fogyatékossága ennek a vizsgálatnak az ára. Bár inkább erre költök, mint újabb műanyag vacakokra. Remélem előbb-utóbb az TB is megtámogatja és akkor tényleg mindenkinek elérhetővé válik ez a vizsgálat is.
Eredmény egy hét múlva.

1 megjegyzés: